zaterdag 16 mei 2009

Eindelijk weer bloggen!

Eindelijk kan ik weer met mijn blog verder...........we zijn al weer een week thuis, maar omdat ik deze week ziek was heb ik mijn toetsenbord nauwelijks aangeraakt.
Onze vakantie was fijn....de eerste week waren we met een groep van vijftien "dolfijnen" (kanovereniging de Dolfijnen)Eerst een paar dagen in Sault Brenaz en toen nog vier dagen in Guillestre (Franse Alpen).
Een blije Richard die zijn peddel weer terug heeft gevonden (zie 28 april)............
Daarna hebben Richard en ik samen nog een week rondgetrokken met de camper.....Overnacht op de "col de Vars" met super veel sneeuw en snachts erg koud (maar in de camper lekker warm met de kachle aan), de volgende ochtend vroeg weer vertrokken en veel bergmarmotten gezien (grappige beestjes om te zien)........
.........naar Sisteron geweest, daar ben ik in 1993 met mijn ouders geweest en wou er graag weer eens naar toe. Super leuk en mooi stadje, we zijn ook naar "citadelle" geweest, was nog hetzelfde als toen...Napoleon stond er ook nog steeds...

In Sisteron kwam ik ook nog een hobbywinkel tegen met scrap spullen......dus daar heb ik mij wel vermaakt terwijl Rich aan de cappucino op het terras zat....
.....Verder gereden naar de Verdon en savonds overnacht in een dorpje op een parkeerplaats dat vol stond met campers. De volgende ochtend werden we gewekt door een groep schapen met lammetjes, honden en herders....die liepen dwars over de parkeerplaats heen tussen alle campers door.......hoop lawaai en gepoep, maar erg leuk om te zien! Overdag langs de rivier de Verdon gereden, erg mooi maar ook erg druk...........

Toen we de mooie route langs de Verdon hadden gereden zijn we weer langzaam aan richting het noorden gaan camperen......Aan het meer van Annecy gestaan, daar ben ik in 1986 met mijn ouders geweest (de eerste keer dat we gingen camperen in het buitenland), en wou ook hier graag weer eens naar toe. Op een camping vlak aan het meer gestaan.....

Verder hebben we nog op camperplaatsen in de Jura en de Vogezen gestaan. En in de Elzas zijn we naar een prachtig oud plaatsje geweest (alleen weer druk, druk...wat moeten die mensen daar toch allemaal :) Druivenvelden, 16e eeuwse straatjes, leuke winkeltjes en overal wijn drinkende mensen (dat kon je ruiken ook)

We hebben een fijne vakantie gehad en veel moois gezien, maar de volgende keer gaan we langer op een plek staan en dan (als de motor mee is) de omgeving verkennen........hmmmmm....zeiden we dat vorigjaar ook al niet???

Als laatste nog een paar foto´s van het wildwatervaren van de mannen.............


Richard

Peter


Mike

Gijs

En Richard op de wildwaterbaan in Sault Brenaz
Het scrappen heb ik in de vakantie toch wel gemist...dus ik ga vanavond lekker weer beginnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...